Čo je to systém Common Rail?
Jedným z najbežnejších a najmodernejších vstrekovacích systémov v dnešných naftových osobných a nákladných automobiloch je systém Common Rail (CR), inak známy aj ako zásobníkový vstrekovací systém. Tento systém vyvinul švajčiarsky inžinier Hibner v polovici osemdesiatych rokov minulého storočia. Prvýkrát ho použil Fiat v roku 1997 v Alfe Romeo. V súčasnosti je systém CR dostupný v troch generáciách. Líšia sa typom: vstrekovače a vysokotlakové čerpadlá. Systém akumulátorového vstrekovania generuje vstrekovací tlak bez ohľadu na otáčky motora a dávku paliva. Jeho hlavnou výhodou je možnosť meniť a upravovať tlak a čas vstreku. Dokáže tiež regulovať množstvo vstrekovaného paliva, ako aj rozdeliť vstreknutú dávku na menšie časti, čím je motor tichší a výfukové plyny čistejšie. Systém Common Rail sa okrem iného delí na do troch systémov: nízkotlakový okruh, vysokotlakový okruh a elektronický riadiaci systém EDC, z ktorých najdôležitejší je vysokotlakový okruh. Vysokotlakový okruh pozostáva z troch funkčných blokov, ako sú: tlakový stavebný blok, tlakový skladovací blok a blok dávkovania paliva. Za prvý z nich je zodpovedné čerpadlo a za druhý zásobník paliva, v ktorom je uložený tlak. Injektory poskytujú správnu injekčnú dávku v danom momente.